Thread Closed 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuwe Lay out
09-08-2006, 09:42 (This post was last modified: 09-08-2006 09:53 by Rb_.)
Nieuwe Lay out
BTW, het redesign van je site is goed gelukt! Alleen de witte tekst is een beetje bleek. Ik heb ook gemerkt dat je de doctype regel vergeet toe te voegen aan je document. Ik raad je ook aan om je site XML compatibel te maken (HTML 4.01/XHTML Strict). Dit doe je door volgende code aan het begin van je document te plaatsen:
Code:
<?php echo "<?xml version=\"1.0\" encoding=\"iso-8859-1\"?".">"; ?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
Het voornaamste verschil tussen HTML en XHTML/XML is dat bepaalde attributen wegvallen (o.a. height bij een tabel). Deze weggevallen attributen moeten nu toegevoegd worden via CSS. En als een tag (bv. <p>) geen sluitingstag nodig heeft, dan moet je, volgens de XML standaard <p /> plaatsen. Het attribuut "alt" voor een afbeelding is verplicht, de tag <center> is niet meer geldig,...Voor meer details kun je terecht bij het W3C. Ik heb je homepagina eens door de validator gehaald, en dit is het resultaat: http://validator.w3.org/check?uri=http%3...&verbose=1
Dit tooltje kan je misschien helpen met de kleuren: http://hlrnet.com/colormatch/nl.php. (Zie ook bijlage). Verder vind ik dat het menu goed gelukt is! Misschien is het ook leuk voor de bezoekers dat ze op een pagina/artikel kunnen reageren (niet via het forum)?

Succes!

Attached File(s)
.bmp  color.bmp (Size: 218,33 KB / Downloads: 156)
Find all posts by this user
09-08-2006, 10:37
RE: RSS Mod
Ik het menu zo instellen maar de andere pagina's wat later. Het menu heb ik voor het gemak in PHP gescript. Zo kan ik alles includen en zodoende minder grote bestanden krijgen. Het menu gaat een heel stuk vlugger. Maar er kommen nog enkele aanpassingen. Wink Ik zal deze berichten wel verplaatsen naar het goede forum. Wink

Online - Urbanus
Visit this user's website Find all posts by this user
09-08-2006, 10:40
RE: Nieuwe Lay out
Snacht heb ik veel ideeen en heb gedacht om een boc toe te voegen met de nieuwste berichten en met de eerste pakweg 100 tekens. Maar als ik dit doe zal de volledige site eerst in PHP moeten worden omgezet en dat zal niet zo simpel zijn.

Online - Urbanus
09-08-2006, 14:28 (This post was last modified: 09-08-2006 14:35 by Rb_.)
Ik zie bij de strips-pagina dat je voor iedere strip een nieuwe .php pagina maakte. Dit kan handiger. Als je alle namen van strips (+ een volgnummer <=> primaire sleutel/id), beschrijvingen, uitgeverij, uitgavedatum,... in een MySQL database opslaat, dan kan je de pagina met links naar de strips bijvoorbeeld als volgt tonen:
PHP Code:
$query mysql_query("SELECT * FROM strips");
$i 1;
while(
$row mysql_fetch_array($query)) {
echo 
"<a href='toon_strip.php?id=" $i "'>" $i ". " $row['Naam_Strip'] . "</a><br>";
$i $i 1;

Op deze manier wordt een GET variabele doorgegeven aan de pagina toon_strip.php met de naam id. Deze GET variabele bevat het volgnummer v.d. strip waar op geklikt werd. De pagina toon_strip.php kan er dan bijvoorbeeld zo uitzien:
PHP Code:
$query mysql_query("SELECT * FROM strips WHERE id=" $_GET['id'] . "");
while(
$row mysql_fetch_array($query) {
echo 
"<h1>" $_GET['id'] . ". " $row['Naam_Strip'] . "</h1>";
// Typ hierna de code om de informatie over de strip te tonen (zie het voorbeeld hierboven (Naam_Strip).

Het probleem dat jij daar eens had met
PHP Code:
$posts['".$settings['title']."'
is een probleem i.v.m. concatentatie en het gebruik van aanhalingstekens. Als je de array "posts" hebt, dan moet je tussen de vierkante haken ([ ]) de index van het element uit de array plaatsen, bv. $posts[0] = $settings[0]. Als je de resultaten van een SELECT query wil aanroepen d.m.v. de functie mysql_fetch_array, dan gebruik je niet de index, maar de kolomnaam voor de array. dan zou het zijn $posts[$settings['title']]. Nu roep je in de array de kolom $settings['title'] aan. Ook het gebruik van de punt is niet noodzakelijk. Als je bv. echo gebruikt, dan zet je de tekst tussen dubbele aanhalingstekens. Als je dan in je echo opdracht dubbele aanhalingstekens wilt gebruiken, vervang je die door \" of door enkele aanhalingstekens.
- Een dubbel aanhalingsteken zorgt ervoor dat de tekst tussen de aanhalingstekens verwerkt wordt (bv. HTML code wordt weergeven.)
- Een enkel aanhalingsteken betekent dat de informatie letterlijk is en niet moet verwerkt worden.
Voorbeeld:
PHP Code:
echo "<html>";
echo 
'<html>'
Het resultaat van deze toepassing is:
Code:
<html>
Een punt is de zogenaamde concatenatieoperator en kan strings/integers/... met elkaar verbinden.
[php]
echo "" . $variabele . ""; // Correct
echo "$variabele"; // Correct
echo '$variabele'; // Correct, maar toont niet de waarde van $variabele, maar $variabele.
09-08-2006, 16:58 (This post was last modified: 09-08-2006 17:24 by Paretje.)
Ik kan niet in enkele minuten een volledige database en script maken hoor. De site zal ik in een database plaatsen als ik alle pagina's heb gemaakt. Vroeger zou ik dat niet doen maar nu wel. Dit omdat de database server lange zijd kuren had. Maar dit hebben ze in het begin van de maand opgelostWink. Ik heb de pagina's niet aangepast he. Ik heb enkel omgezet naar PHP.
Nu zou ik eerder gaan voor een script met iets van: strips.php?strip=1, strips.php?strip=2, ... Ik zal daar als alles af is aan beginnen. Ook zal ik misschien iets van het forum aan de rechterkant van het scherm zetten. Ik heb speciaal daarvoor een script gemaakt:footer.php. Zo Kan ik vanaf nu alles aanpassen zonder veel te moeten doen.

Online - Urbanus
09-08-2006, 23:30
Ik heb beslist om toch het volledige strip gedeelte in een database systeem te plaatsen. De rest van de site blijft zeker de eerste maanden php.

Online - Urbanus
10-08-2006, 15:08
Wat vind je van de tracker? Je vindt hem overal behalve(voorlopig) bij de strips, Omdat ik dat gedeelte toch volledig zal herscripten vond ik het nutteloss om alles nog aan te passen voor enkele dagen.

Online - Urbanus
10-08-2006, 15:12 (This post was last modified: 12-08-2006 17:57 by Paretje.)
(09-08-2006 14:28)Rb_ Wrote:  Het probleem dat jij daar eens had met
PHP Code:
$posts['\".$settings['title'].\"'
is een probleem i.v.m. ...
Ik wist wel het verschil maar wist niet dat het bij variabelen ook van toepassing was. Wink

Online - Urbanus
11-08-2006, 12:39
Quote:Ik heb beslist om toch het volledige strip gedeelte in een database systeem te plaatsen. De rest van de site blijft zeker de eerste maanden php.
Met een database heb je toch automatisch php... je moet toch je gegevens ophalen?
Wat is eigenlijk het nut om PHP te gebruiken zonder database? Enkel de extensie .php heeft geen nut... PHP is het toepassingsgedeelte van een webdatabasetoepassing, MySQL het opslaggedeelte. PHP kan niet veel zonder MySQL en MySQL kan niets zonder PHP. En het maken van zo'n script is eigenlijk vrij simpel, zeker als je een grafisch systeem gebruikt om je database te bewerken.
De rechterbalk met nieuwste forumberichten is inderdaad handig Wink
11-08-2006, 12:41
Ik voorlopig toch zo houden, en het nut van de extensie php is dat ik nu etras kan maken zoals de tracker en zo.

Online - Urbanus
Thread Closed 

Forum Jump:

Contact Us | Online - Urbanus | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication | Usermap